Case Study

Motywacja w gwiazdorskim stylu.

Klient: Vision Express
Branża: Retail

Vision Express to sieć salonów optycznych, łączących ze sobą usługi medyczne oraz sprzedaż. Firma posiada prawie 200 profesjonalnych salonów, w których oferuje zarówno badania wzroku jak i dobranie oraz sprzedaż odpowiednich okularów lub soczewek. Vision Express w swojej ofercie posiada nie tylko produkty największych światowych marek, ale i takie, których jest jedynym dystrybutorem. Jako prekursor sieci salonów optycznych w Polsce, Vision Express dokłada wszelkich starań do dbania o jakość obsługi klientów oraz wysoki standard usług optycznych i okulistycznych

Cele i założenia

  • Zaangażowanie pracowników retail w zwiększenie udziału sprzedaży okularów marek na wyłączność
  • Zwiększenie poziomu wiedzy na temat marek własnych
  • Wzrost poziomu jakości obsługi klienta.
  • Wzrost poziomu zaangażowania pracowników i utożsamiania się z sukcesem firmy

Realizacja i współpraca

Realizacja i współpraca

Cele zostały zrealizowane w ramach trzymiesięcznej kampanii motywacyjnej przeprowadzonej za pomocą Platformy Tribeware. Działania w ramach projektu poprzedzone zostały warsztatem motywacyjnym, który umożliwił analizę struktury motywacji pracowników Vision Express oraz doprecyzowanie założeń projektu. W czasie pierwszej kampanii na platformie przeprowadziliśmy 205 zadań, których celem było zwiększenie wiedzy pracowników, zaktywizowanie do sprzedaży marek okularów na wyłączność oraz uzyskanie od nich informacji zwrotnej na temat zasobów potrzebnych w punktach sprzedaży do osiągnięcia wyznaczonych celów sprzedażowych. Kolejnym etapem było podjęcie drugiej kampanii w ramach której zrealizowaliśmy cele związane z nowymi produktami. W wyniku misji społecznościowych na wallu platformy pojawiło się w trakcie projektu 1627 komentarzy oraz 1503 like’ów. Dużą popularnością wśród pracowników cieszyły się także quizy sprawdzające ich wiedzę produktową.

Motywem przewodnim projektu była Aleja Gwiazd, która stanowiła oś fabularną dla wszystkich wyzwań pojawiających się na platformie oraz była podstawą do stworzenia identyfikacji wizualnej projektu.

Efekty

W trakcie pierwszej 3-miesięcznej kampanii do gry dołączyło 95% pracowników Vision Express, z czego 69% regularnie wykonywało zadania na platformie motywacyjnej. W wyniku projektu zwiększona została wiedza oraz świadomość pracowników na temat USP poszczególnych marek okularów, co wpłynęło na wzrost sprzedaży marek własnych okularów. Wraz z upływem czasu zaangażowanie pracowników wzrosło do 74%.

Platforma usprawniła proces dwustronnej komunikacji między punktami sprzedaży a centralą organizacji. W trakcie projektu przeprowadzonych zostało kilkanaście ankiet zbierających od pracowników najlepsze praktyki sprzedażowe, które zostały później wykorzystane w toku projektu i pojawiły się na platformie w kontekście pracowania nad jakością obsługi klienta.

Efekty

Rozwiązanie Tribeware stało się również platformą komunikacji dla kilkuset pracowników organizacji, rozproszonych w punktach sprzedaży na terenie całej Polski. Dostarczane za pośrednictwem materiały merytoryczne na temat produktów Vision Express stały się pomocą chętnie wykorzystywaną przez doradców w toku ich codziennej pracy z klientem.

Uzyskano efekt zwiększenia wiedzy na temat marek własnych okularów, co wpłynęło na poziom zaangażowania pracowników firmy w realizację celów sprzedażowych. W trakcie trwania projektu większość pracowników stała się ambasadorami poszczególnych marek okularów na wyłączność. Obecnie firma Vision Express nadal korzysta z Platformy Tribeware Aleja Gwiazd, gdzie wspólnie dążymy do osiągnięcia kolejnych wyznaczonych celów – o czym wkrótce…