Case Study

Komunikacja wielokanałowa wbudowana w model aktywności przedstawicieli medycznych firmy Bayer

Klient: Bayer
Branża: Farmacja

Strategia wykorzystania nowoczesnych narzędzi komunikacji ze środowiskiem medycznym stanowi wyzwanie dla koncernów farmaceutycznych, gdzie kluczową rolę odgrywa przedstawiciel medyczny bezpośrednio pracujący z lekarzami i farmaceutami.

One2tribe od lat konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku farmaceutycznym, realizując z sukcesami projekty dla koncernów farmaceutycznych.

Większość firm korzysta już z narzędzi Multi channel marketingu, wykorzystując rozwiązania takie jak Veeva Systems, IQVIA ect. Doświadczenia One2tribe we współpracy z rynkiem farmaceutycznym pokazują jednak, że mimo czasu jaki upłyną od wdrożenia, nadal istnieją wyzwania, z którymi na co dzień mierzą się departamenty digital, marketing, sales.

Aby osiągnąć cele związane z wykorzystaniem narzędzi komunikacji MCM w organizacji, uzasadnionym jest wdrożenie procesu zarządzania zmianą zachowań i nawyków przedstawicieli medycznych w nowej rzeczywistości. Takie wyzwanie One2tribe podjęło we współpracy z firmą Bayer, dostarczając usługi consultingowe wraz z innowacyjną platformą Tribeware – powiedział Radosław Marter, Managing Partner w grupie kapitałowej One2tribe.

Firma Bayer zdecydowała się na współpracę z One2tribe w celu nauki wykorzystania różnych kanałów dotarcia do klientów (lekarzy) przez zespół przedstawicieli medycznych, oprócz tradycyjnych wizyt face to face.

Aby osiągnąć cele związane z wykorzystaniem narzędzi komunikacji MCM w organizacji, uzasadnionym jest wdrożenie procesu zarządzania zmianą zachowań i nawyków przedstawicieli medycznych w nowej rzeczywistości. Takie wyzwanie One2tribe podjęło we współpracy z firmą Bayer, dostarczając usługi consultingowe wraz z innowacyjną platformą Tribewarepowiedział Radosław Marter, Managing Partner w grupie kapitałowej One2tribe.

Firma Bayer zdecydowała się na współpracę z One2tribe w celu nauki wykorzystania różnych kanałów dotarcia do klientów (lekarzy) przez zespół przedstawicieli medycznych, oprócz tradycyjnych wizyt face to face.

Cele i założenia

  1. Dostarczenie uzasadnienia biznesowego działań IMCM (Integrated Multi Channel Marketing).
  2. Nauka wykorzystania narzędzi komunikacji wielokanałowej.
  3. Wbudowanie wykorzystania narzędzi komunikacji wielokanałowej we wdrożony model sprzedaży skoncentrowanej na pacjencie.

W takim projekcie zawsze zaczynamy od celu, czyli odpowiedzi na pytanie po co to robimy? W projekcie Play&Go naszym celem było przede wszystkim wbudowanie narzędzi komunikacji wielokanałowej w model aktywności przedstawicieli medycznych firmy Bayer. Wyzwania zaprojektowaliśmy w oparciu o naszą metodologię. Podzieliliśmy główne cele biznesowe na małe zadania dnia codziennego, uruchamiane według określonych scenariuszymówił Aleksander Socha, Project Manager w grupie kapitałowej One2tribe.

Realizacja i współpraca

Projekt zrealizowany przez zespół One2tribe obejmował pełne wsparcie, na które składały się następujące elementy:

  1. Warsztaty strategiczne wraz z opracowaniem metodologii i strategii wdrożenia platformy Play&Go.
  2. Launch projektu wraz z wdrożeniem.
  3. Consulting i zarządzanie projektem.
  4. Opracowanie scenariuszy w oparciu o metodologię zarządzania zmianą One2tribe.
  5. Współpraca z brand i sales managerami w zakresie strategii wykorzystania narzędzi IMCM.

Pomogliśmy zmieniać zachowania przedstawicieli medycznych i uruchamiać nowe nawyki poprzez: dostarczenie uzasadnienia biznesowego działań komunikacji wielokanałowej, naukę wykorzystania narzędzi Veeva Systems, wbudowanie wykorzystania narzędzi komunikacji wielokanałowej w model wizyty i wzmocnienie zaangażowania przedstawicieli – dodała Urszula Rudzka-Staniewicz – Head of Consulting Services w grupie kapitałowej One2tribe.

Efekty

  • Przekonaliśmy 70% przedstawicieli medycznych do wykorzystania prezentacji CLM (Closed Loop Marketing) w codziennej pracy z lekarzami.
  • Przekroczyliśmy postawione cele. O 52% zwiększyła się efektywność zbierania zgód przez przedstawicieli medycznych na komunikację marketingową, w stosunku do planowanego targetu(!)
  • 68% użytkowników uznało platformę za przydatne narzędzie w codziennej pracy.

Nie sądziłem, że ludzie na różnych poziomach adaptacji narzędzi digitalowych, z różnym podejściem do tzw. grywalizacji będą tak „wkręceni” i będą czerpali z platformy nie tylko fun, ale również wiedzępodsumował projekt Marek Ignyś, Lead of SF Excellence & Training / Training Community Lead Bayer Poland.