Case Study

„X-lander Play” – program wspierający sprzedaż produktów marki X-lander

Klient: Deltim – X-lander

Branża: Produkty dziecięce

X-lander to marka wózków produkowanych przez firmę Deltim sp. z o.o., która powstała z myślą o rodzicach, którzy chcą aktywnie spędzać czas ze swoimi dziećmi. Współpraca tej firmy z one2tribe miała na celu zaangażowanie pracowników sklepów posiadających w ofercie wózki X-lander w systematyczne budowanie profesjonalnej wiedzy o dostępnych wózkach i nowych rozwiązaniach oraz zadbanie o najwyższą jakość doradztwa w doborze odpowiedniego modelu dla klienta.

Co stanowiło wyzwanie w tym projekcie? Zmotywowanie sprzedawców, aby mając dostęp do wózków wielu marek, zaangażowali się w sprzedaż produktów marki X-lander, integracja wiedzy produktowej, praktycznego jej wykorzystania oraz codzienna koncentracja na wskazanych celach. Program został uruchomiony miesiąc po wybuchu pandemii, co stanowiło dodatkowe wyzwanie w procesie rejestracji uczestników. Wymagało też bieżącego dopasowywania kolejnych zadań w systemie do aktualnej sytuacji oraz obostrzeń. System Tribeware został wybrany przez Deltim jako najlepiej adresujący wyzwania klienta.

One2tribe od lat stale umacnia swoją pozycję na rynku retailowym, realizując z sukcesami projekty dla firm zajmujących się sprzedażą produktów i usług. Metody One2tribe, wdrożone poprzez autorską platformę Tribeware, okazały się skuteczne również podczas wyzwań wynikających z pandemii COVID-19, wymagających budowania skutecznych i niezwykle elastycznych systemów łączących motywację i budowanie niezbędnych kompetencji.

 

Cele i założenia

  1. Zaangażowanie pracowników salonów partnerskich w zwiększenie udziału sprzedaży produktów marki X-lander
  2. Zwiększenie poziomu wiedzy na temat produktów marki X-lander
  3. Wzrost poziomu jakości obsługi klienta

Realizacja i współpraca

Projekt zrealizowany przez zespół One2tribe obejmował pełne wsparcie, czyli:

  1. Warsztaty strategiczne wraz z opracowaniem strategii działania
  2. Udostępnienie aplikacji Tribeware dla pracowników salonów partnerskich
  3. Opracowanie scenariuszy w oparciu o autorską metodę zmiany zachowań One2tribe.
  4. Pełną obsługę projektu: analityka, konsulting, administracja, copywriting, obsługa logistyczno-podatkowa nagród

 

Efekty

Jednym z kluczowych czynników przy uruchomieniu nowego zachowania jest postrzeganie prawdopodobieństwa otrzymania gratyfikacji. Uczestnicy programu, dzięki wprowadzone

j zmianie odczuli, że szansa otrzymania nagrody za dane zachowanie jest wysoka. Taka metodologia działania jest spójna z jedną z naszych podstawowych zasad – nagradzania 3W: za wysiłek, za wynik i za wpływ. Nagradzanie odbywa się, więc niejako na trzech etapach: każdy użytkownik nagradzany jest za wysiłek (mniejszy lub większy), który włożył w realizację danego celu/zadania; za swój wynik – odpowiednio do poziomu realizacji celu oraz za wpływ – za motywowanie innych i pomoc swojemu zespołowi.

  1. Wysoki wskaźnik realizacji zadań (merytorycznych i praktycznych) utrzymujący się na poziomie powyżej 90%.
  2. Średni wynik poprawnych odpowiedzi w testach merytorycznych dotyczących produktów marki X-lander wynosił 95%.
  3. W ciągu półrocznego projektu użytkownicy odbyli wiele  dyskusji, dzięki którym na bieżąco wymieniali się doświadczeniami i wspólnie tworzyli zestaw najlepszych praktyk.
  4. 88% Sprzedawców ocenia program „X-lander Play” jako przydatny w ich codziennej pracy